Wij maken gebruik van cookies

Onze website maakt gebruik van cookies van derden om onze diensten en producten te kunnen analyseren en verbeteren. U kunt instemmen of u deze cookies wilt accepteren. Lees meer.

Afbeelding

Advocaten

Lisa Kloot

personeel

Opleiding

Lisa Kloot studeerde Rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit. Daarna behaalde zij in 2017 de master Arbeidsrecht aan de Universiteit Leiden. Haar scripties schreef ze over werkgeversaansprakelijkheid en het CAO-recht.

Advocaat bij LVH

Sinds januari 2019.

Functie en feiten

Sinds januari 2018 is Lisa fulltime werkzaam als juridisch medewerker bij Leeman Verheijden Huntjens Advocaten. Gedurende haar studie heeft Lisa diverse stages gelopen en reeds een jaar gewerkt als juridische medewerker. In januari 2019 is Lisa beëdigd en bij LVH Advocaten werkzaam als advocaat.

Zij is bij LVH Advocaten werkzaam binnen de arbeidsrechtelijke praktijk en tevens ondersteunt zij de ondernemingsrechtelijke praktijk. Lisa heeft affiniteit met ontslagkwesties, arbeidsongeschiktheid en ziekte, reorganisaties, arbeidsvoorwaarden en het internationale arbeidsrecht. Daarnaast heeft zij ervaring opgedaan met privacyrecht.

Common sense often makes good law. (William O. Douglas)

Expertise

Arbeidsrecht en medezeggenschap, Privacy.

 

Competenties

Lisa is een stevige persoonlijkheid met een doortastende en pragmatische werkwijze. Komend uit een ondernemersgezin weet zij dat snelle respons en praktische toepasbaarheid in zakelijke dienstverlening van groot belang zijn. Cliënten krijgen van haar dan ook prompte en effectieve adviezen waar zij verder mee kunnen.

Persoonlijke eigenschappen

Analytisch, betrokken, no-nonsense en integer.

Lidmaatschappen / nevenactiviteiten

  • Lid van Netwerk ViZi
  • Lid van ACE netwerk
Peter Verheijden

onderneming en zaken doen, personeel

+31 (0)10 209 27 55 verheijden@lvh-advocaten.nl
Lisa Kloot

personeel

+31(0)10 209 27 61 kloot@lvh-advocaten.nl

Meer advocaten >
Beoordeling arbeidsrelaties en Wet DBA: Werknemer of zelfstandige?

Een veel gebruikte arbeidsverhouding is de ZZP-constructie. Deze arbeidsverhouding kent voor ondernemers een aantal voordelen en het is een goed alternatief voor uitzending en (tijdelijke) arbeidsovereenkomst. Het is derhalve een onderwerp waarover de laatste jaren veel te doen is, meer specifiek, wanneer is sprake van een overeenkomst van opdracht of een arbeidsovereenkomst? Die kwalificatie bepaalt het toepasselijke regime en of loonheffingen afgedragen moeten worden aan de Belastingdienst. In dit artikel wordt stilgestaan bij een aantal belangrijke facetten, waaronder: (1) de vervanging van de Wet DBA en (2) de fiscale en civiele beoordeling een arbeidsrelatie.

Zieke werknemer: stappenplan re-integratie

In dit artikel wordt stilgestaan bij de te nemen stappen voor werkgevers in het re-integratieproces van zieke werknemers. Re-integratieverplichtingen voor werkgever en werknemer ontstaan wanneer de werknemer langdurig ziek (arbeidsongeschikt) is. Het re-integratieproces start derhalve bij de ziekmelding van de werknemer.

Ontslagprocedure en ontslagvergoedingen

Nagenoeg iedere onderneming heeft personeel in dienst en heeft daarom te maken met het relatief complexe systeem van het Nederlandse arbeidsrecht. Het aannemen en inlenen van personeel is relatief eenvoudig. Ontslag kan daarentegen complex zijn en in bepaalde gevallen onmogelijk of duur. In veel gevallen kan het dan ook voordelig zijn om een beëindiging van het dienstverband met wederzijds goedvinden overeen te komen.

Voorwaarden NOW 3.0 bekend

Door de coronacrisis worden veel ondernemers geconfronteerd met omzet- en werkverlies. Om die reden heeft de overheid de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW) in het leven geroepen. Wegens het voortduren van de coronacrisis wordt de steunmaatregel NOW, die in maart 2020 startte, per 1 oktober voor de tweede keer verlengd (NOW 3.0).

Corona-crisis en opnemen vakantie- en verlofdagen werknemers

Door de corona-crisis liggen veel bedrijven stil als gevolg waarvan werknemers minder werk hebben. Dit levert voor veel werkgevers vragen op over het al dan niet opnemen van vakantie- en verlofdagen. In dit artikel zullen deze vragen en meer behandeld worden.

Meer artikelen >
Bouwe Bos

conflicten

+31 (0)10 209 27 63 bos@lvh-advocaten.nl
Madelon van Breemen

internationaal

+31 (0)10 209 27 65 vanbreemen@lvh-advocaten.nl
Daniël van Genderen

onderneming en overheid

+31(0)10 209 27 75 vangenderen@lvh-advocaten.nl
Peter de Graaf

bedrijven in financiële moeilijkheden

+31 (0)10 209 27 52 degraaf@lvh-advocaten.nl
Yvonne Jansen

onderneming en vastgoed

+31 (0)10 209 27 75 jansen@lvh-advocaten.nl
David Harreman

onderneming en overheid

+31 (0)10 209 27 77 harreman@lvh-advocaten.nl
Lisa Kloot

personeel

+31(0)10 209 27 61 kloot@lvh-advocaten.nl
Ben van Nieuwaal

onderneming en overheid

+31 (0)10 209 27 75 vannieuwaal@lvh-advocaten.nl
Michelle Reevers

luchtvaart, onderneming en zaken doen

+31 (0)10 209 27 75 reevers@lvh-advocaten.nl
Hans Rijntjes

conflicten

+31 (0)10 209 27 55 rijntjes@lvh-advocaten.nl
Rob Steenhoek

bedrijven in financiële moeilijkheden

+31 (0)10 209 27 52 steenhoek@lvh-advocaten.nl
Peter Verheijden

onderneming en zaken doen, personeel

+31 (0)10 209 27 55 verheijden@lvh-advocaten.nl
Justin de Vries

bedrijven in financiële moeilijkheden

+31 (0)10 209 27 52 devries@lvh-advocaten.nl
Jacolien Verwijs

onderneming en zaken doen

+31 (0)10 209 77 77 verwijs@lvh-advocaten.nl