Wij maken gebruik van cookies

Onze website maakt gebruik van cookies van derden om onze diensten en producten te kunnen analyseren en verbeteren. U kunt instemmen of u deze cookies wilt accepteren. Lees meer.

Afbeelding

Advocaten

Yvonne Jansen

onderneming en vastgoed

Opleiding

Yvonne Jansen studeerde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en behaalde daar zowel de master Ondernemingsrecht als de master Privaatrecht. In januari 2021 behaalde zij Cum Laude de Grotius Specialisatieopleiding Onroerend Goedrecht.

Advocaat bij LVH

Sinds augustus 2016

Functie en feiten

Yvonne is werkzaam in de ondernemingsrechtelijke praktijk met een focus op vastgoed en huurrecht. Tot haar klanten behoren woningcorporaties, bouwbedrijven, verhuurders en huurders van bedrijfsruimte en startups.

Indien nodig procedeert Yvonne bij rechtbanken en gerechtshoven over onder meer aansprakelijkheid, huurrecht bedrijfsruimte, onbetaalde vorderingen, bankgaranties en meerwerk.

Branchegebied

Bouw en Vastgoed

Expertise

Huur (contract en ontruiming)
Onderneming en aandeelhouders

Competenties

Yvonne investeert in contacten met cliënten, waardoor zij zich binnen organisaties makkelijk weet te bewegen. Zij weet op effectieve wijze doelen en prioriteiten te bepalen en gaat voor het best haalbare resultaat. Daarnaast zorgt zij voor een goede communicatie over ontwikkelingen en beslissingen in een zaak en geeft zij ruimte om vragen te stellen.

Registratie rechtsgebieden NOvA

Behorend bij artikel 35b, eerste lid, van de Regeling op de advocatuur heeft Yvonne in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse orde van advocaten de volgende rechtsgebieden geregistreerd: ondernemingsrecht. Deze registratie verplicht haar elk kalenderjaar volgens de normen van de Nederlandse orde van advocaten tien opleidingspunten te behalen op ieder geregistreerd rechtsgebied.

Persoonlijke eigenschappen

Direct, zorgvuldig en betrokken. 

Lidmaatschappen / nevenactiviteiten
  • Lid van de Vereniging van Jonge Onroerend goed Juristen (VJOJ)
Yvonne Jansen

onderneming en vastgoed

+31 (0)10 209 27 75
LinkedIn
Download vCard
Stuur een e-mail
Yvonne Jansen
Justin de Vries

bedrijven in financiële moeilijkheden

+31 (0)10 209 27 52 devries@lvh-advocaten.nl
Hans Rijntjes

conflicten

+31 (0)10 209 27 55 rijntjes@lvh-advocaten.nl
Peter Verheijden

onderneming en zaken doen, personeel

+31 (0)10 209 27 55 verheijden@lvh-advocaten.nl
David Harreman

onderneming en overheid

+31 (0)10 209 27 77 harreman@lvh-advocaten.nl

Meer advocaten >
Kan een huurder van bedrijfsruimte aanspraak maken op huurprijsvermindering wegens een (gedwongen) sluiting als gevolg van corona?

Aan het begin van de coronacrisis schreef ik een artikel met daarin de antwoorden op de meest gestelde vragen met betrekking tot het betalen van huur van winkelpanden, cafés, restaurants en andere bedrijfsruimten tijdens de corona-crisis. In dat artikel schreef ik dat een huurder aanspraak kan maken op huurprijsvermindering voor de bedrijfsruimte indien sprake is van een gebrek of een onvoorziene omstandigheid. Of de gevolgen van het coronavirus, zoals een gedwongen sluiting, zijn aan te merken als gebrek of onvoorziene omstandigheid, moest toen nog door de rechter worden beoordeeld. Inmiddels hebben verschillende rechters zich daarover uitgelaten. Deze uitspraken zijn voor zowel huurders als verhuurders van bedrijfsruimte van belang. In dit artikel licht ik toe dat een (gedwongen) sluiting van de bedrijfsruimte wegens de corona maatregelen in beginsel is aan te merken als een gebrek. Ook leg ik uit in welke gevallen dat kan leiden tot huurprijsvermindering voor de huurder van bedrijfsruimte. Vervolgens leg ik uit dat de corona maatregelen ook aangemerkt kunnen worden als onvoorziene omstandigheid. Ook bij een onvoorziene omstandigheid kan een huurder van bedrijfsruimte vragen om huurprijsvermindering. Ten slotte bespreek ik de tot nu toe gewezen relevante uitspraken over de invloed van de gevolgen van de corona crisis op de verplichting tot het betalen van de huur van bedrijfsruimte.

Steunakkoord 2.0 voor huurders en verhuurders in de retailsector

In navolging van het in april 2020 bereikte akkoord tussen de vastgoed- en retailsector over huuropschorting voor winkeliers vanwege de gevolgen van de coronacrisis is er nu een steunakkoord 2.0.

Steunakkoord voor en door de Nederlandse retailsector over huurverplichtingen tijdens coronacrisis

Op vrijdag 10 april is een akkoord bereikt tussen de vastgoed- en retailsector over huuropschorting voor winkeliers vanwege de gevolgen van de coronacrisis. Betrokken partijen zijn IVBN, INretail, Vastgoed Belang, Detailhandel Nederland, EZK, NVB en VGO. Uitgangspunt is dat de financiële pijn als gevolg van de coronacrisis moet worden verdeeld tussen retailers (en hun aandeelhouders), verhuurders, banken en de overheid. Het steunakkoord biedt richtlijnen voor de korte en lange termijn.

De huur van een bedrijfsruimte niet betalen in tijden van corona; kan dit zomaar?

In de afgelopen weken ontvingen de advocaten huurrecht van Leeman Verheijden Huntjens Advocaten veel vragen van zowel huurders als verhuurders van bedrijfsruimte over de huurbetaling en andere rechten en plichten in deze bijzondere tijden. Huurkosten zijn een van de grootste kostenposten in de retail- en horecasector, dus om deze moeilijke tijden te door te komen, onderzoeken huurders of zij (tijdelijk) geen of minder huur mogen betalen.

Hoe werkt ontruimingsbescherming voor een huurder bij de huur van kantoorruimte (en overige bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW)?

Huurovereenkomsten voor kantoorruimte, opslag of overige bedrijfsruimte worden vaak 7:230a-huurovereenkomsten genoemd. Deze naam verwijst naar de toepasselijke wettelijke bepaling. Huurders van deze huurovereenkomsten hebben na opzegging van de huurovereenkomst recht op ontruimingsbescherming.

Meer artikelen >
Bouwe Bos

conflicten

+31 (0)10 209 27 63 bos@lvh-advocaten.nl
Madelon van Breemen

internationaal

+31 (0)10 209 27 65 vanbreemen@lvh-advocaten.nl
Daniël van Genderen

onderneming en overheid

+31(0)10 209 27 75 vangenderen@lvh-advocaten.nl
Peter de Graaf

bedrijven in financiële moeilijkheden

+31 (0)10 209 27 52 degraaf@lvh-advocaten.nl
Yvonne Jansen

onderneming en vastgoed

+31 (0)10 209 27 75 jansen@lvh-advocaten.nl
David Harreman

onderneming en overheid

+31 (0)10 209 27 77 harreman@lvh-advocaten.nl
Lisa Kloot

personeel

+31(0)10 209 27 61 kloot@lvh-advocaten.nl
Ben van Nieuwaal

onderneming en overheid

+31 (0)10 209 27 75 vannieuwaal@lvh-advocaten.nl
Michelle Reevers

luchtvaart, onderneming en zaken doen

+31 (0)10 209 27 75 reevers@lvh-advocaten.nl
Hans Rijntjes

conflicten

+31 (0)10 209 27 55 rijntjes@lvh-advocaten.nl
Rob Steenhoek

bedrijven in financiële moeilijkheden

+31 (0)10 209 27 52 steenhoek@lvh-advocaten.nl
Peter Verheijden

onderneming en zaken doen, personeel

+31 (0)10 209 27 55 verheijden@lvh-advocaten.nl
Justin de Vries

bedrijven in financiële moeilijkheden

+31 (0)10 209 27 52 devries@lvh-advocaten.nl
Jacolien Verwijs

onderneming en zaken doen

+31 (0)10 209 77 77 verwijs@lvh-advocaten.nl