Lisa Kloot
Gespecialiseerd in:
Personeel en luchtvaart
Bel Lisa via:
+31(0)10 209 27 75 of +31 (0)6 83 44 03 65
Opleiding
Lisa Kloot studeerde Rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit. Daarna rondde Lisa in 2017 de master Arbeidsrecht aan de Universiteit Leiden en in 2024 de Postacademische Leergang Arbeidsrecht (PALA) met succes af.
Advocaat bij LVH
Sinds januari 2019.
Functie en feiten
Sinds januari 2018 is Lisa werkzaam bij LVH Advocaten. In januari 2019 is Lisa beëdigd en bij LVH Advocaten werkzaam als advocaat binnen de arbeidsrechtelijke praktijk en luchtvaart praktijk. Tevens ondersteunt zij de ondernemingsrechtelijke praktijk.
Lisa heeft affiniteit met ontslagkwesties, arbeidsongeschiktheid, reorganisaties, arbeidsvoorwaarden en medezeggenschap. Daarnaast heeft zij ervaring met privacyrecht. Lisa kan werkgevers en werknemers adviseren en – indien nodig – hen bijstaan in procedures.
Verder is Lisa werkzaam in de luchtvaart praktijk. Zij staat bedrijven bij die actief zijn in de luchtvaart, alsook adviseert zij luchtvaartmaatschappijen en procedeert zij namens hen.
Expertise
Arbeidsrecht en luchtvaart.
Competenties
Lisa is een stevige persoonlijkheid met een doortastende en pragmatische werkwijze. Komend uit een ondernemersgezin weet zij dat snelle respons en praktische toepasbaarheid in zakelijke dienstverlening van groot belang zijn. Cliënten krijgen van haar dan ook prompte en effectieve adviezen waar zij verder mee kunnen.
Registratie rechtsgebieden NOvA
Behorend bij artikel 35b, eerste lid, van de Regeling op de advocatuur heeft Lisa in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse orde van advocaten het volgende rechtsgebied geregistreerd: arbeidsrecht. Deze registratie verplicht haar elk kalenderjaar volgens de normen van de Nederlandse orde van advocaten tien opleidingspunten te behalen op ieder geregistreerd rechtsgebied.
Persoonlijke eigenschappen
Analytisch, betrokken, no-nonsense en integer.
Lidmaatschappen / nevenactiviteiten
- Lid van Netwerk ViZi
- Lid van ACE netwerk
Artikelen
Corona-crisis en de thuiswerkplek
Het corona-virus heeft ervoor gezorgd dat de overheid iedereen heeft geadviseerd om zoveel mogelijk thuis te werken. Maar hoe moet je dit als werkgever organiseren? Beter gezegd: hoe maak je de thuiswerkplek van jouw werknemer Arbo-proof? In dit artikel bespreken wij wat de werkgever kan doen om aan de Arbowetgeving te voldoen.
Corona-crisis en dossieropbouw werknemers
Tijdens de corona-crisis wilt u uiteraard uw personeelsdossiers op orde houden. Zo wilt u bijvoorbeeld de lopende verbetertrajecten met uw werknemers zo goed mogelijk voortzetten. Maar is dit wel mogelijk en hoe doet u dit? In dit artikel bespreken wij met u hoe u uw dossiers het beste kunt opbouwen.
Corona-crisis en re-integratie tijdens ziekte
Tijdens de corona-crisis lopen de re-integratieverplichtingen van zieke werknemers door. Maar hoe moet u als werkgever het re-integratietraject vormgegeven als een of meer van uw werknemers thuiswerken? In dit artikel zullen wij bespreken hoe u invulling kan geven aan de re-integratie van een langdurig zieke werknemer en hoe u een loonsanctie van het UWV kan voorkomen.