Lisa Kloot
Gespecialiseerd in:
Personeel en luchtvaart
Bel Lisa via:
+31(0)10 209 27 75 of +31 (0)6 83 44 03 65
Opleiding
Lisa Kloot studeerde Rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit. Daarna rondde Lisa in 2017 de master Arbeidsrecht aan de Universiteit Leiden en in 2024 de Postacademische Leergang Arbeidsrecht (PALA) met succes af.
Advocaat bij LVH
Sinds januari 2019.
Functie en feiten
Sinds januari 2018 is Lisa werkzaam bij LVH Advocaten. In januari 2019 is Lisa beëdigd en bij LVH Advocaten werkzaam als advocaat binnen de arbeidsrechtelijke praktijk en luchtvaart praktijk. Tevens ondersteunt zij de ondernemingsrechtelijke praktijk.
Lisa heeft affiniteit met ontslagkwesties, arbeidsongeschiktheid, reorganisaties, arbeidsvoorwaarden en medezeggenschap. Daarnaast heeft zij ervaring met privacyrecht. Lisa kan werkgevers en werknemers adviseren en – indien nodig – hen bijstaan in procedures.
Verder is Lisa werkzaam in de luchtvaart praktijk. Zij staat bedrijven bij die actief zijn in de luchtvaart, alsook adviseert zij luchtvaartmaatschappijen en procedeert zij namens hen.
Expertise
Arbeidsrecht en luchtvaart.
Competenties
Lisa is een stevige persoonlijkheid met een doortastende en pragmatische werkwijze. Komend uit een ondernemersgezin weet zij dat snelle respons en praktische toepasbaarheid in zakelijke dienstverlening van groot belang zijn. Cliënten krijgen van haar dan ook prompte en effectieve adviezen waar zij verder mee kunnen.
Registratie rechtsgebieden NOvA
Behorend bij artikel 35b, eerste lid, van de Regeling op de advocatuur heeft Lisa in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse orde van advocaten het volgende rechtsgebied geregistreerd: arbeidsrecht. Deze registratie verplicht haar elk kalenderjaar volgens de normen van de Nederlandse orde van advocaten tien opleidingspunten te behalen op ieder geregistreerd rechtsgebied.
Persoonlijke eigenschappen
Analytisch, betrokken, no-nonsense en integer.
Lidmaatschappen / nevenactiviteiten
- Lid van Netwerk ViZi
- Lid van ACE netwerk
Artikelen
Reorganisatie en ontslag bij NOW-regeling: wat mag wel en wat mag niet?
In een recent artikel hebben wij stilgestaan bij de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW). De subsidie vanuit deze regeling komt wel met verplichtingen voor werkgevers. Worden deze verplichtingen niet (geheel) nageleefd, dan kan een sanctie worden opgelegd. In dit artikel wordt stilgestaan bij de vraag of u gedurende de verstrekking van de NOW-subsidie nog werknemers kunt ontslaan en of u kunt reorganiseren.
Een pro-actief ziekteverzuimbeleid; voorwaarde voor duurzame inzetbaarheid
Bij een ziekmelding van een werknemer, dient een werkgever alert te zijn. Heeft de werknemer ondersteuning nodig? Betreft het kortdurend of langdurig verzuim? En hoe wordt omgegaan met eventuele re-integratie? Wellicht buiten het eigen bedrijf? Dit soort vragen en meer kunnen worden vastgelegd in een ziekteverzuimbeleid. Een adequaat beleid op dit gebied kent enkel voordelen, waaronder duidelijkheid onder het personeel, een laag ziekteverzuim en duurzame inzetbaarheid die bijdraagt aan de bedrijfscontinuïteit.
Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW)
Vanwege het corona-virus hebben ondernemers te maken met een vermindering van werk of in sommige gevallen een acuut werkverlies. Derhalve is de NOW-regeling in het leven geroepen.