CONTRACTEREN
Wie zijn zaken goed verzorgt,
kan onbezorgd zaken doen.
Zaken doen betekent afspraken maken. Veel afspraken. Met partners, personeel, leveranciers, klanten, de overheid etc. Goede contracten zijn daarom een noodzakelijk onderdeel van een gezonde bedrijfshuishouding. Of het nu gaat over “interne” contracten, zoals aandeelhoudersovereenkomsten en arbeidsovereenkomsten, of “externe” contracten, zoals overname- en samenwerkingsovereenkomsten. (Advies over) een goed contract waarin heldere spelregels zijn vastgelegd, maakt het mogelijk dat de onderneming de focus kan richten op de ontwikkeling van het bedrijf.
Een goed contract is duidelijk als een strak georganiseerde marsroute: wie doet mee en onder welke voorwaarden, wat is de bestemming, welke inbreng is nodig om het doel te bereiken, wie nemen de beslissingen, wat gebeurt er als het onderweg misgaat, wie kan ingrijpen en welke sancties kunnen worden opgelegd.
Het organiseren van zo’n marsroute is een vak. Ons vak.
Meer over contracteren:
Klik verder als u meer wilt weten hoe wij u kunnen adviseren over de volgende gebieden/onderwerpen:
GESPECIALISEERDE ADVOCATEN
Dit zijn onze advocaten die gespecialiseerd zijn op dit gebied.
Meer over contracteren
Terminating a commercial contract
This article will explain in which way commercial agreements can be terminated under the Dutch Civil Code (DCC).
When does a commercial agreement become a legally binding agreement?
It may be that your commercial enterprise was still negotiating the terms of a commercial contract and the negotiations did not result in an agreed written contract. At least that is what you thought until you received an invoice. When does a commercial agreement become legally binding according to the Dutch Civil Code (DCC)?
Contract breach in (international) commercial contracts on the grounds of force majeure and unforeseen circumstances. What happens now?
What are your rights if you have entered into an agreement and your company can no longer perform the obligations under the contract, through no fault of your company?