Wij maken gebruik van cookies

Onze website maakt gebruik van cookies van derden om onze diensten en producten te kunnen analyseren en verbeteren. U kunt instemmen of u deze cookies wilt accepteren. Lees meer.

Afbeelding

Nieuws

Corona-crisis en dossieropbouw werknemers

maandag 4 mei 2020

Tijdens de corona-crisis wilt u uiteraard uw personeelsdossiers op orde houden. Zo wilt u bijvoorbeeld de lopende verbetertrajecten met uw werknemers zo goed mogelijk voortzetten. Maar is dit wel mogelijk en hoe doet u dit? In dit artikel bespreken wij met u hoe u uw dossiers het beste kunt opbouwen.

Hoe bouw ik een personeelsdossier op tijdens de coronacrisis?

Doordat werknemers tijdens de corona-crisis geacht worden zo veel mogelijk thuis te werken, kan het lastig zijn om uw personeelsdossiers op te bouwen. Stelt u zich eens voor dat u midden in een verbetertraject zit met een disfunctionerende werknemer. Het verbetertraject vereist dat u vaak contact hebt met de werknemer en zicht hebt op zijn of haar functioneren. Tevens kan dit vereisen dat u zicht heeft op hoe de werknemer communiceert met zijn collega’s en/of met klanten. Doordat de werknemer thuiswerkt, kunt u feitelijk niet het verbetertraject voorzetten.

Indien voorzetting of afronding van het verbetertraject redelijkerwijs niet mogelijk is, adviseren wij u om contact op te nemen met de werknemer en het verbetertraject tijdelijk stop te zetten. U dient de werknemer schriftelijk te informeren over de tijdelijke stopzetting van zijn verbetertraject en dat dit traject na normalisering van de coronacrisis zal worden voortgezet.  Dit betreft aldus een opschorting van het verbetertraject die u dient vast te leggen in het personeelsdossier van de werknemer.

Zodra de werknemer weer op de reguliere werkplek aanwezig kan zijn, dient het verbetertraject van de werknemer weer te worden voortgezet. U dient de voorzetting van het verbetertraject schriftelijk mede te delen aan de werknemer. Tevens dient u de werknemer te informeren over de resterende duur van het verbetertraject en de einddatum van het verbetertraject.

Meer informatie van onze arbeidsrechtadvocaten?

Voor meer informatie omtrent het arbeidsrecht en de coronacrisis kunt u contact opnemen met de arbeidsrechtsadvocaten van LVH Advocaten te Rotterdam. 

Lisa Kloot

arbeidsrecht en medezeggenschap

+31(0)10 209 27 61
LinkedIn
Download vCard
Stuur een e-mail
Peter Verheijden

commerciële samenwerkingen, 
overnames en arbeidsrecht

+31 (0)10 209 27 75 verheijden@lvh-advocaten.nl
Lisa Kloot

arbeidsrecht en medezeggenschap

+31(0)10 209 27 61 kloot@lvh-advocaten.nl

Meer advocaten >
Zoek in artikelen
Bouwe Bos

procesvoering

+31 (0)10 209 27 63 bos@lvh-advocaten.nl
Madelon van Breemen

internationaal contracteren

+31 (0)10 209 27 65 vanbreemen@lvh-advocaten.nl
Daniël van Genderen

procesvoering, aanbestedingen, onderneming en overheid

+31(0)10 209 27 45 vangenderen@lvh-advocaten.nl
Peter de Graaf

faillissementen en herstructurering

+31 (0)10 209 27 52 degraaf@lvh-advocaten.nl
Yvonne Jansen

huur (contract en ontruiming), onderneming en aandeelhouders

+31 (0)10 209 27 75 jansen@lvh-advocaten.nl
David Harreman

onderneming en overheid, onderneming en aandeelhouders, nationaal en Internationaal Belastingrecht

+31 (0)10 209 27 77 harreman@lvh-advocaten.nl
Lisa Kloot

arbeidsrecht en medezeggenschap

+31(0)10 209 27 61 kloot@lvh-advocaten.nl
Ben van Nieuwaal

onderneming en overheid

+31 (0)10 209 27 45 vannieuwaal@lvh-advocaten.nl
Michelle Reevers

luchtvaart, commerciële contracten, onderneming en aandeelhouders

+31 (0)10 209 27 75 reevers@lvh-advocaten.nl
Hans Rijntjes

procesvoering, huur (contract en ontruiming), incasso, onderneming en aandeelhouders

+31 (0)10 209 27 55 rijntjes@lvh-advocaten.nl
Rob Steenhoek

insolventierecht, ondernemingsrecht

+31 (0)10 209 27 52 steenhoek@lvh-advocaten.nl
Peter Verheijden

commerciële samenwerkingen, 
overnames en arbeidsrecht

+31 (0)10 209 27 75 verheijden@lvh-advocaten.nl
Justin de Vries

onderneming en aandeelhouders, faillissementen en herstructurering

+31 (0)10 209 27 52 devries@lvh-advocaten.nl
Jacolien Verwijs

Juridisch medewerker

+31 (0)10 209 77 77 Verwijs@lvh-advocaten.nl