Wij maken gebruik van cookies

Onze website maakt gebruik van cookies van derden om onze diensten en producten te kunnen analyseren en verbeteren. U kunt instemmen of u deze cookies wilt accepteren. Lees meer.

advocaten rotterdam internationaal

Internationaal

Internationaal ondernemen en zakendoen is in tijden van globalisering niet langer voorbehouden aan grote multinationals. Ook binnen het (groot) MKB komen internationale transacties veel voor. Doordat ieder land zijn eigen wet- en regelgeving heeft, worden deze transacties complex: als ondernemer dien je jouw manier van internationaal zakendoen af te stemmen op beide rechtssystemen. Eenzelfde situatie of beslissing heeft per land vaak een ander juridisch gevolg.

Advocaten gespecialiseerd in Internationaal ondernemen

Voor al uw vragen met betrekking tot internationaal ondernemen bent u bij LVH Advocaten aan het goede adres. Onze specialist in internationaal ondernemen, Madelon van Breemen, is van origine afkomstig uit Engeland en is daar Solicitor. Zij is tevens advocaat.

Madelon heeft regelmatig gewerkt als bedrijfsjurist (a.i) bij buitenslandse ondernemingen gevestigd in Nederland. Ze heeft veel ervaring opgedaan bij internationale bedrijven. Dat is haar onderscheidend vermogen. Ze is gewend om overeenkomsten op te stellen en beoordelen naar de schrijfgewoontes van Engelse cq Amerikaanse ondernemingen –“Anglo-Saxon drafting” en heeft ervaring in het tot stand brengen van internationale samenwerkingen.

Netwerk van buitenlandse advocaten

LVH Advocaten werkt in grensoverschrijdende zaken regelmatig samen met buitenlandse advocaten en heeft een netwerk van buitenlandse advocatenkantoren. Het voordeel hiervan is dat snel kan worden geschakeld met een buitenlandse specialist en er gerichter en meer efficiënt geadviseerd en gehandeld kan worden. LVH Advocaten investeert voortdurend in het leggen en onderhouden van deze contacten met advocaten in het buitenland en ziet dat ook als een meerwaarde voor haar cliënten.

International Bar Association en De Nederlandse Britse Kamer van Koophandel (NBCC)

LVH Advocaten is lid van de International Bar Association, een netwerk voor advocaten en juridische dienstverleners wereldwijd. In het kader van dit lidmaatschap heeft LVH advocaten toegang tot kennis en contacten door middel van practice groups en jaarlijkse bijeenkomsten. 

LVH advocaten is tevens lid van De Nederlands Britse Kamer van Koophandel (NBCC), een netwerk van bedrijven die actief zijn in Engeland en Nederland. In het kader van dit netwerk heeft LVH advocaten toegang tot de Engelse markt.

Juridische ondersteuning Internationaal Ondernemen

Heeft u vragen met betrekking tot internationaal ondernemen dan kunt u contact opnemen met Madelon van Breemen

terug naar overzicht

Gevolgen van de Brexit voor de luchtvaart: een kort overzicht

In dit artikel geven wij een kort overzicht van de gevolgen van Brexit voor de luchtvaart. Op 31 januari 2020 heeft het Verenigd Koninkrijk officieel de Europese Unie (EU) verlaten. Vanaf dat moment startte een overgangsperiode waarin door het Verenigd Koninkrijk zoals voorheen het Europese recht werd  toegepast. In de tussentijd hebben onderhandelingen plaatsgevonden over een Trade and Cooperation Agreement (TDA). 

Recht op compensatie Verordening 261/2004 bij meerdere vlucht vertragende omstandigheden?

Luchtvaartmaatschappijen worden dagelijks onderworpen aan diverse omstandigheden die kunnen leiden tot een vertraging of annulering van de geplande vlucht. Een dergelijke verstoring leidt echter niet altijd tot de verplichting om compensatie te voldoen aan passagiers. In het geval van buitengewone omstandigheden die zelfs door het treffen van alle redelijke maatregelen niet voorkomen hadden kunnen worden, is geen compensatie verschuldigd.

Aansprakelijkheid bij schade aan vliegtuig

Bij het vervoeren van vracht of passagiers krijgen luchtvaartmaatschappijen te maken met verschillende omstandigheden die kunnen zorgen voor schade aan hun vliegtuigen. Deze schade ontstaat in het merendeel van de gevallen als het vliegtuig nog aan de grond staat. Bij het wegrijden van de gate of taxiën naar de startbaan. Maar wie is er dan aansprakelijk voor die schade en wat moet een luchtvaartmaatschappij zelf bekostigen?

Geen gedwongen overname van Corendon door Covid-19

Op 7 december 2020 heeft de voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam de vordering die zag op overname van reisonderneming Corendon in kort geding afgewezen.

Peter Verheijden

commerciële samenwerkingen, 
overnames en arbeidsrecht

+31 (0)10 209 27 55 verheijden@lvh-advocaten.nl
Madelon van Breemen

onderneming en zaken doen, internationaal

+31 (0)10 209 27 65 vanbreemen@lvh-advocaten.nl

Meer advocaten >
Gevolgen van de Brexit voor de luchtvaart: een kort overzicht

In dit artikel geven wij een kort overzicht van de gevolgen van Brexit voor de luchtvaart. Op 31 januari 2020 heeft het Verenigd Koninkrijk officieel de Europese Unie (EU) verlaten. Vanaf dat moment startte een overgangsperiode waarin door het Verenigd Koninkrijk zoals voorheen het Europese recht werd  toegepast. In de tussentijd hebben onderhandelingen plaatsgevonden over een Trade and Cooperation Agreement (TDA). 

Recht op compensatie Verordening 261/2004 bij meerdere vlucht vertragende omstandigheden?

Luchtvaartmaatschappijen worden dagelijks onderworpen aan diverse omstandigheden die kunnen leiden tot een vertraging of annulering van de geplande vlucht. Een dergelijke verstoring leidt echter niet altijd tot de verplichting om compensatie te voldoen aan passagiers. In het geval van buitengewone omstandigheden die zelfs door het treffen van alle redelijke maatregelen niet voorkomen hadden kunnen worden, is geen compensatie verschuldigd.

Aansprakelijkheid bij schade aan vliegtuig

Bij het vervoeren van vracht of passagiers krijgen luchtvaartmaatschappijen te maken met verschillende omstandigheden die kunnen zorgen voor schade aan hun vliegtuigen. Deze schade ontstaat in het merendeel van de gevallen als het vliegtuig nog aan de grond staat. Bij het wegrijden van de gate of taxiën naar de startbaan. Maar wie is er dan aansprakelijk voor die schade en wat moet een luchtvaartmaatschappij zelf bekostigen?

Meer artikelen >

Nieuwsflits

Geïnteresseerd? Schrijf je in voor de nieuwsflits!