Wij maken gebruik van cookies

Onze website maakt gebruik van cookies van derden om onze diensten en producten te kunnen analyseren en verbeteren. U kunt instemmen of u deze cookies wilt accepteren. Lees meer.

advocaten rotterdam personeel

Personeel

Een proactieve toepassing van de regels van het arbeidsrecht heeft een positief effect op het resultaat van uw onderneming.

Als ondernemer bent u zuinig op uw mensen. Immers, uw werknemers vormen het belangrijkste kapitaal van uw bedrijf. Zij presteren het beste als zij zich verbonden voelen en trots zijn deel uit te maken van uw onderneming. Belangrijk is daarbij dat duidelijk is hoe zaken binnen het bedrijf zijn geregeld, dat schept vertrouwen. De verhoudingen, rechten en plichten van uw werknemers moeten dan ook goed worden geregeld en vastgelegd. Dit kunt u doen door middel van duidelijke arbeidsovereenkomsten, arbeidsvoorwaarden en overige interne reglementen.

Zijn er redenen om afscheid te nemen van een werknemer, dan kan een advocaat daarbij een toegevoegde waarde hebben. Er spelen immers nogal eens emoties mee. De inzet van een advocaat kan bijdragen aan een goed verloop van het afscheid. Uiteraard ligt de focus bij het ontslag op de uiteindelijke (financiële) gevolgen, maar ook wordt gelet op een vlotte en professionele afwikkeling.

“De inzet van een advocaat kan bijdragen aan een goed verloop van het afscheid.”

Het arbeidsrecht ondergaat continue wijzigingen, zodat het van belang is tijdig advies in te winnen. Wij kunnen u bijstaan in diverse kwesties, zoals de ontbinding van een arbeidsovereenkomst, een ontslag op staande voet, advisering over concurrentiebedingen en het (eenzijdig) wijzigen van arbeidsvoorwaarden.

Daarnaast hebben onze advocaten de nodige kennis in huis inzake medezeggenschap. Zo kunnen wij u adviseren over het instellen van een Ondernemingsraad en staan wij u graag bij met adviestrajecten met uw Ondernemingsraad.

Wij helpen u graag op onderstaande gebieden en meer.

terug naar overzicht

Prinsjesdag 2020 – Belastingplan 2021

Op 15 september 2020, Prinsjesdag 2020, is het belastingpakket 2021 ingediend bij de Tweede Kamer daarnaast zijn een aantal wetsvoorstellen ingediend die niet onder het belastingpakket vallen maar die wel leiden tot wijzigingen van enkele belastingen. In deze bijdrage is een korte samenvatting weergegeven van het belastingplan 2021 en in de ingediende wetsvoorstellen.

Corona-crisis en opnemen vakantie- en verlofdagen werknemers

Door de corona-crisis liggen veel bedrijven stil als gevolg waarvan werknemers minder werk hebben. Dit levert voor veel werkgevers vragen op over het al dan niet opnemen van vakantie- en verlofdagen. In dit artikel zullen deze vragen en meer behandeld worden.

Corona-crisis en de thuiswerkplek

Het corona-virus heeft ervoor gezorgd dat de overheid iedereen heeft geadviseerd om zoveel mogelijk thuis te werken. Maar hoe moet je dit als werkgever organiseren? Beter gezegd: hoe maak je de thuiswerkplek van jouw werknemer Arbo-proof? In dit artikel bespreken wij wat de werkgever kan doen om aan de Arbowetgeving te voldoen.

Corona-crisis en dossieropbouw werknemers

Tijdens de corona-crisis wilt u uiteraard uw personeelsdossiers op orde houden. Zo wilt u bijvoorbeeld de lopende verbetertrajecten met uw werknemers zo goed mogelijk voortzetten. Maar is dit wel mogelijk en hoe doet u dit? In dit artikel bespreken wij met u hoe u uw dossiers het beste kunt opbouwen.

Peter Verheijden

commerciële samenwerkingen, 
overnames en arbeidsrecht

+31 (0)10 209 27 55 verheijden@lvh-advocaten.nl
Lisa Kloot

arbeidsrecht en medezeggenschap

+31(0)10 209 27 61 kloot@lvh-advocaten.nl

Meer advocaten >
Prinsjesdag 2020 – Belastingplan 2021

Op 15 september 2020, Prinsjesdag 2020, is het belastingpakket 2021 ingediend bij de Tweede Kamer daarnaast zijn een aantal wetsvoorstellen ingediend die niet onder het belastingpakket vallen maar die wel leiden tot wijzigingen van enkele belastingen. In deze bijdrage is een korte samenvatting weergegeven van het belastingplan 2021 en in de ingediende wetsvoorstellen.

Corona-crisis en opnemen vakantie- en verlofdagen werknemers

Door de corona-crisis liggen veel bedrijven stil als gevolg waarvan werknemers minder werk hebben. Dit levert voor veel werkgevers vragen op over het al dan niet opnemen van vakantie- en verlofdagen. In dit artikel zullen deze vragen en meer behandeld worden.

Corona-crisis en de thuiswerkplek

Het corona-virus heeft ervoor gezorgd dat de overheid iedereen heeft geadviseerd om zoveel mogelijk thuis te werken. Maar hoe moet je dit als werkgever organiseren? Beter gezegd: hoe maak je de thuiswerkplek van jouw werknemer Arbo-proof? In dit artikel bespreken wij wat de werkgever kan doen om aan de Arbowetgeving te voldoen.

Meer artikelen >

Nieuwsflits

Geïnteresseerd? Schrijf je in voor de nieuwsflits!