Reorganisatie2024-10-15T09:34:04+00:00

Personeel

Reorganisatie

Een reorganisatie houdt in dat ingrijpende wijzigingen binnen een onderneming moeten worden doorgevoerd. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn vanwege technologische ontwikkelingen of verslechterde bedrijfseconomische omstandigheden. Daarnaast kan een organisatorische wijziging bijvoorbeeld als gevolg van een overname of een fusie, aanleiding zijn tot een reorganisatie. Onze  Arbeidsrechtspecialisten kunnen u bijstaan bij alle wijzigingen die in het kader van de reorganisatie binnen uw onderneming doorgevoerd moeten worden.

Een werkgever heeft in grote mate de vrijheid de onderneming in te richten zoals hij dat goeddunkt. Een reorganisatie kan echter verstrekkende gevolgen hebben voor de betrokken werknemers. Indien als gevolg van de reorganisatie arbeidsplaatsen vervallen, zal dit leiden tot herplaatsing of ontslag van werknemers. Vaak is niet meteen duidelijk wiens arbeidsplaats komt te vervallen. Om dit te kunnen bepalen gelden een aantal regels. Een effectieve toepassing daarvan vergt naast een gedegen kennis van deze regels ook een goede voorbereiding én de nodige creativiteit.

Arbeidsrecht Advocaat

Heeft u ondersteuning nodig bij een reorganisatie? Neem dan contact op met een van onze arbeidsrecht specialisten.

GESPECIALISEERDE ADVOCATEN

Dit zijn onze advocaten die gespecialiseerd zijn op dit gebied.

Meer over personeel

De arbeidsovereenkomst van de piloot: aandachtspunten voor luchtvaartmaatschappijen

juli 11, 2023|

In dit artikel bespreken we enkele aandachtspunten en bijzonderheden omtrent de arbeidsovereenkomst van de piloot die belangrijk zijn voor luchtvaartmaatschappijen. Neem contact op met Lisa Kloot van LVH Advocaten voor meer informatie over de aspecten van de arbeidsovereenkomst van de piloot. Zij is gespecialiseerd in het arbeidsrecht en is actief binnen de luchtvaartbranche.

13 juli 2023: Webinar vakantiedagen en personeelsbeleid

juli 3, 2023|

13 juli 2023: Webinar vakantiedagen en personeelsbeleid I De zomervakantie staat weer voor de deur. Als directeur of HR-manager is het belangrijk om op de hoogte te zijn van alle rechten en plichten die werkgever en werknemers hebben als het gaat om vakantie. Waarom? Vakantiedagen zijn maar al te vaak reden voor veel discussie.

Het concurrentiebeding wordt verder ingeperkt!

juni 30, 2023|

Begin juni 2023 heeft de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid strengere maatregelen aangekondigd over het opnemen van een concurrentiebeding in arbeidsovereenkomsten. Het huidige concurrentiebeding kan leiden tot een ongerechtvaardigde beperking van de ‘vrije arbeidskeuze’.

Ga naar de bovenkant