Automotive
De automotive sector is voor de advocaten van Leeman Verheijden Huntjens Advocaten al vele jaren bekend terrein. Het is een dynamische branche waarin ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Ons team volgt de ontwikkelingen, trends en vernieuwingen op de voet. Onze cliënten waarderen een sparring partner die weet wat er in hun markt speelt.
Advisering in de automotive branche bestrijkt een breed terrein en vereist teamwerk van onze specialisten. Zo spelen er kwesties op het gebied van mededingingsregels, overnames en joint ventures. Naast operationele zaken, zoals contracten en geschillen met toeleveranciers en afnemers, staan wij u ook bij in geval van herstructurering, (her)financiering, (strategische) samenwerkingsverbanden en het betreden van nieuwe markten. Maar ook bij incassozaken en ontslagkwesties.
Bij conflicten zoeken wij steeds naar een snelle constructieve oplossing. Snel schakelen kan vaak voorkomen dat partijen verzanden in eindeloze processen. Dat laatste heeft niet de voorkeur, maar als een procedure bijdraagt aan het optimale resultaat voor onze cliënten gaan wij die uiteraard niet uit de weg.
Wij ondersteunen zowel toeleveranciers van de automobielbranche als producenten en auto- en vrachtwagendealerbedrijven en leasemaatschappijen.
Meer branches
Meer over Automotive
Corona-crisis en opnemen vakantie- en verlofdagen werknemers
Door de corona-crisis liggen veel bedrijven stil als gevolg waarvan werknemers minder werk hebben. Dit levert voor veel werkgevers vragen op over het al dan niet opnemen van vakantie- en verlofdagen. In dit artikel zullen deze vragen en meer behandeld worden.
Corona-crisis en de thuiswerkplek
Het corona-virus heeft ervoor gezorgd dat de overheid iedereen heeft geadviseerd om zoveel mogelijk thuis te werken. Maar hoe moet je dit als werkgever organiseren? Beter gezegd: hoe maak je de thuiswerkplek van jouw werknemer Arbo-proof? In dit artikel bespreken wij wat de werkgever kan doen om aan de Arbowetgeving te voldoen.
Corona-crisis en dossieropbouw werknemers
Tijdens de corona-crisis wilt u uiteraard uw personeelsdossiers op orde houden. Zo wilt u bijvoorbeeld de lopende verbetertrajecten met uw werknemers zo goed mogelijk voortzetten. Maar is dit wel mogelijk en hoe doet u dit? In dit artikel bespreken wij met u hoe u uw dossiers het beste kunt opbouwen.
CONTACT
Benieuwd wat wij voor uw onderneming kunnen doen?
Neem contact met ons op.