ZZP-scan2025-02-04T10:28:01+00:00

ZZP Scan aanvragen

De ZZP-scan: inzicht in en het beperken van risico’s voor werken met zzp’ers

Vanaf 1 januari 2025 gaat de Belastingdienst weer streng controleren op de inzet van zzp’ers. Dat betekent dat aan het handhavingsmoratorium van acht jaar een einde komt. Gedurende die periode is de inzet van zzp’ers enorm toegenomen, omdat er nauwelijks risico bestond op boetes en naheffingen. In veel sectoren is de afgelopen maanden grote onrust ontstaan. Opdrachtgevers en zzp’ers verkeren in onzekerheid.

Daarom is het belangrijk om inzichtelijk te krijgen of, en zo ja waar, uw organisatie (eventueel) risico’s loopt bij de inzet van zzp’ers. Het is aan te raden  om de samenwerking met opdrachtnemers te laten toetsen aan de contractuele als de feitelijke situatie. Op die manier kan worden bepaald of uw onderneming fiscale en arbeidsrechtelijke risico’s loopt, indien onverhoopt de arbeidsrelatie van een zzp’er wordt aangemerkt als een dienstbetrekking.

Met de ZZP-scan van LVH Advocaten krijgt u aan de hand van de wettelijke uitgangspunten en jurisprudentie inzicht in de risico’s of er fiscaal en arbeidsrechtelijk sprake is van schijnzelfstandigheid.

Een arbeidsrechtadvocaat van LVH Advocaten neemt de scan persoonlijk met u door en na afloop ontvangt u een schriftelijke analyse met aanbevelingen om de geconstateerde risico’s af te dekken.

Als u wilt kunt u naar aanleiding van de uitkomst van de ZZP-scan ook verder juridisch inwinnen door bijvoorbeeld u (model) overeenkomsten te laten aanpassen of nieuwe te laten opstellen.

Meer informatie over de ZZP-scan

Wilt u meer informatie over de ZZP-scan, dan kunt u hier de flyer downloaden. De ZZP-scan kost € 375 excl. btw.

ZZP Scan aanvragen

Wilt u meer weten of meteen een afspraak maken? Vul dan het onderstaande formulier in. Mailen kan uiteraard ook. Stuur een e-mail aan Richard Ouwerling (ouwerling@lvh-advocaten.nl) of bel ons op telefoonnummer 010 – 209 27 77.

De ZZP-scan kost € 375 excl. btw.

GESPECIALISEERDE ADVOCATEN

Dit zijn onze advocaten die gespecialiseerd zijn op dit gebied.

Meer over personeel

Corona-crisis en de thuiswerkplek

mei 6, 2020|

Het corona-virus heeft ervoor gezorgd dat de overheid iedereen heeft geadviseerd om zoveel mogelijk thuis te werken. Maar hoe moet je dit als werkgever organiseren? Beter gezegd: hoe maak je de thuiswerkplek van jouw werknemer Arbo-proof? In dit artikel bespreken wij wat de werkgever kan doen om aan de Arbowetgeving te voldoen.

Corona-crisis en dossieropbouw werknemers

mei 4, 2020|

Tijdens de corona-crisis wilt u uiteraard uw personeelsdossiers op orde houden. Zo wilt u bijvoorbeeld de lopende verbetertrajecten met uw werknemers zo goed mogelijk voortzetten. Maar is dit wel mogelijk en hoe doet u dit? In dit artikel bespreken wij met u hoe u uw dossiers het beste kunt opbouwen.

Ga naar de bovenkant