Bouw & Vastgoed2024-10-15T08:49:41+00:00

Bouw & Vastgoed

De bouw- en vastgoed branche is volop in beweging. Thema’s als duurzaam bouwen en ontwikkelen, het nieuw leven inblazen van oude kantoor- of bedrijfsgebouwen door ze een andere bestemming te geven, of het creëren van ”het huis van je dromen” houdt de bouwsector levendig en afwisselend. In het vastgoed staan door de economische omstandigheden de marges onder druk, wat betekent dat strak moet worden onderhandeld en tijdig moet worden geschakeld als blijkt dat een partij niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Als sparringpartner zijn wij gewend om nu eens tijd te nemen, dan weer snel door te pakken onder tijdsdruk.

Leeman Verheijden Huntjens Advocaten kan u bijstaan bij het adviseren en procederen bij geschillen over koop en verkoop van onroerende zaken, aannemingsovereenkomsten, aanbestedingen, bouwgeschillen, huurgeschillen en burenrecht. Een belangrijk expertisegebied is bovendien het procederen en adviseren over kwesties op het gebied van ruimtelijke ordening.

Tot onze cliëntenkring rekenen wij aannemers, projectontwikkelaars, verhuurders en woningcorporaties.

Meer over Bouw & Vastgoed

9 februari 2023: Seminar actualiteiten arbeidsrecht

januari 3, 2023|

De coronacrisis, de krappe arbeidsmarkt, maar ook de energiecrisis hebben onze arbeidsrelaties ingrijpend veranderd. Als werkgever wilt u dat de positie van uw werknemers goed geregeld is, maar u wilt ook uw onderneming beschermen. Zeker in deze onzekere periode. Heeft u moeite met het (blijven) boeien en binden van uw medewerkers? Hoe gaat u om met werknemers met schulden, die daar zelfs ziek van (dreigen te) worden? Wordt u zelf geconfronteerd met bedrijfseconomische tegenslagen (een structurele omzetdaling of het niet volledig kunnen terugbetalen van NOW)? En wat kunt u in 2023 verwachten aan wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsrecht?

Hoe onderbouw ik de noodzaak van een reorganisatie?

december 22, 2022|

De steunmaatregelen zijn gestopt en door energiecrisis en de hoge inflatie komen veel ondernemers (weer) in de financiële problemen. Tijdig starten met reorganiseren kan dan een ‘must’ zijn. Maar hoe onderbouwt u de noodzaak van een reorganisatie?

CONTACT

Benieuwd wat wij voor uw onderneming kunnen doen?
Neem contact met ons op.

Ga naar de bovenkant