Zakelijke dienstverlening
De zakelijke dienstverlening is één van de snelst groeiende bedrijfstakken in Nederland. Inclusief het uitzendwezen telt de sector meer werknemers dan de gehele industrie. De meeste zakelijke dienstverleningsbedrijven zijn klein en tellen tien of minder werknemers. De drempel om een onderneming te starten is laag doordat het leveren van zakelijke diensten over het algemeen relatief weinig investeringen vergt in gebouwen, machines en voorraden. Als advocatenkantoor maken wij zelf deel uit van deze gevarieerde sector.
Met een aantal Rotterdamse notarissen en diverse regionale accountantskantoren werken de advocaten van Leeman Verheijden Huntjens nauw samen. Cliënten worden ook onderling naar elkaar doorverwezen indien daar behoefte aan bestaat. Voor ons kantoor een groot compliment dat wij door deze partijen als een goede en betrouwbare juridische partner worden beschouwd.
Tot onze cliëntenkring behoren automatiseringsbedrijven, accountants, fiscalisten, facilitaire dienstverleners en makelaars. Ons team staat hen bij in interne kwesties omtrent structuur en samenwerking, maar ook bij fusies, ontbinding en afwikkeling van samenwerkingsverbanden. Daarnaast zijn we nauw betrokken bij het opstellen en de totstandkoming van contracten, algemene voorwaarden en geven we advies op het gebied van arbeidscontracten en reorganisatie. Onze procesadvocaten staan paraat indien er moet worden geprocedeerd.
Meer branches
Meer over zakelijke dienstverlening
Is een recht van vruchtgebruik op vorderingen een zinvol alternatief?
Een recht van vruchtgebruik geeft het recht om goederen die aan een ander toebehoren, te gebruiken en daarvan de vruchten te genieten. Onlangs heeft de Hoge Raad een arrest gewezen over de vraag of een recht van vruchtgebruik op vorderingen ertoe kan dienen om het geïnde toe te eigenen.
9 februari 2023: Seminar actualiteiten arbeidsrecht
De coronacrisis, de krappe arbeidsmarkt, maar ook de energiecrisis hebben onze arbeidsrelaties ingrijpend veranderd. Als werkgever wilt u dat de positie van uw werknemers goed geregeld is, maar u wilt ook uw onderneming beschermen. Zeker in deze onzekere periode. Heeft u moeite met het (blijven) boeien en binden van uw medewerkers? Hoe gaat u om met werknemers met schulden, die daar zelfs ziek van (dreigen te) worden? Wordt u zelf geconfronteerd met bedrijfseconomische tegenslagen (een structurele omzetdaling of het niet volledig kunnen terugbetalen van NOW)? En wat kunt u in 2023 verwachten aan wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsrecht?
Hoe onderbouw ik de noodzaak van een reorganisatie?
De steunmaatregelen zijn gestopt en door energiecrisis en de hoge inflatie komen veel ondernemers (weer) in de financiële problemen. Tijdig starten met reorganiseren kan dan een ‘must’ zijn. Maar hoe onderbouwt u de noodzaak van een reorganisatie?
CASES
CONTACT
Benieuwd wat wij voor uw onderneming kunnen doen?
Neem contact met ons op.