Transport & Logistiek2024-10-15T08:44:35+02:00

Transport & logistiek

Waar anders dan in Rotterdam vindt men een team van advocaten dat gespecialiseerd is in het juridisch ondersteunen van spelers in het logistieke proces. Of het nu gaat om rederijen, luchtvaartmaatschappijen, logistieke dienstverleners of op- en overslagbedrijven, in de logistiek is tijd vaak een factor en moet snel geschakeld kunnen worden. Wij kennen de markt en wij zijn bekend met uw activiteiten en de specifieke juridische uitdagingen die deze met zich meebrengen.

Met onze expertise zijn wij in staat om snel en adequaat te adviseren over logistieke contracten en scheepsbouwcontracten, maar ook over joint ventures of andere samenwerkingen. Binnen ons kantoor is gespecialiseerde kennis aanwezig van het recht toepasselijk op de diverse vervoersmodaliteiten (zee, binnenvaart, weg, lucht en spoor). Naast typisch maritieme zaken als aanvaring, hulpverlening en averij grosse, zijn ook experts aanwezig op de meer “droge” onderdelen van het recht, zoals het ruimtelijk bestuursrecht. Uiteraard weten cliënten de weg naar Leeman Verheijden Huntjens Advocaten ook te vinden voor zaken als het leggen van een scheepsbeslag of het afhandelen van vertragingsclaims.

Onze advocaten treden onder meer op voor luchtvaartmaatschappijen, reders, hun aansprakelijkheidsverzekeraars, cascoverzekeraars, bevrachters, vervrachters, logistieke dienstverleners, ladingbelanghebbenden en scheepswerven.

Meer over Transport & Logistiek

De oproepkracht als flexibele schil; 6 aandachtspunten

28 februari 2023|

Indien de behoefte aan personeel binnen uw onderneming sterk wisselt, kan een oproepovereenkomst uitkomst bieden. Met een oproepovereenkomst kan een flexibele schil van werknemers worden gevormd en kunnen werknemers telkens voor een wisselend aantal uren ingezet worden.

Nieuw ROZ-model Huurovereenkomst Winkelruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:290 BW: de wijzigingen en aandachtspunten op hoofdlijnen

21 februari 2023|

In december 2022 heeft de Raad voor Onroerende zaken (hierna: ‘ROZ’) een nieuw model voor de huurovereenkomst voor winkelruimte vastgesteld. In dit artikel komt eerst het gebruik van het ROZ model Huurovereenkomst Winkelruimte aan de orde. Daarna worden enkele wijzigingen en toevoegingen ten opzichte van het ROZ-model winkelruimte uit 2012 genoemd en vervolgens worden deze toegelicht. Tot slot volgen een aantal aandachtspunten.

CASES

CONTACT

Benieuwd wat wij voor uw onderneming kunnen doen?
Neem contact met ons op.

Ga naar de bovenkant